Känner du oro för kriget i Ukraina?

Bild: Pixabay

Vi hanterar kriser på olika sätt. Att vi hanterar kriget i Ukraina olika är helt naturligt. En del upplever kriget som avlägset och känner sig inte speciellt oroliga medan en del känner stark oro. Om du tidigare har varit drabbat av krig eller om du har anhöriga eller vänner som befinner sig i Ukraina kan oron vara ännu större.

Om du känner stark oro är det viktig att du försöker fortsätta med dina dagliga rutiner som att till exempel gå upp på morgnarna, gå till jobbet eller skolan. Det är också bra om du kan vara fysiskt aktivt och träna regelbundet. Som alternativ till träning kan dagliga promenader vara ett bra alternativ. Att fortsätta med frukost, lunch och middag som tidigare är också bra. Ha också regelbundna kontakter med familj, anhöriga och vänner.

Läs mer här

Detta inlägg publicerades i Kriser och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s